אל"מ במיל' עו"ד שלמה צפורי: "מי שנפגע במהלך שירותו בכוחות הביטחון זכאי לקבל מהמדינה סיוע בהתמודדות עם הפגיעה וכלל השלכותיה, כלכליות, רפואיות ושיקומיות"

חיילים, שוטרים ואנשי כוחות הביטחון שנפצעו בשירות סדיר או במילואים זכאים לרשת בטחון שכוללת תגמולים וקצבאות כספיות, טיפולים רפואיים, הקלות במס הכנסה, רכב רפואי והנחה בארנונה. "לא משנה מתי היתה הפציעה, את הזכויות תמיד אפשר לדרוש", אומר עו"ד אורי צפורי
שיתוף ב telegram
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

מדי שנה, רבים מהמשרתים בכוחות הביטחון בישראל סובלים מפציעות, מחלות ופגיעות נוספות. נפגעים אלה זכאים לרשת בטחון מהמדינה על מנת שיוכלו להמשיך לנהל את חייהם בצורה מיטבית. ההטבות כוללות תגמול חד פעמי או קצבה חודשית, מימון טיפולים רפואיים, מימון לימודים גבוהים, רכב רפואי, פטור ממס הכנסה ועוד.

"המדינה מחויבת על פי חוק לדאוג לרווחתם של האנשים ששירתו את הציבור ונפגעו במהלך השירות, ולכן לפי החוק מגיעות להם הטבות רבות בעלות שווי משמעותי", מסביר עו"ד אורי צפורי, בנו של עו"ד, אל"מ שלמה צפורי, המנהל את שלוחות משרד עורכי הדין שהקים האב בירושלים וברמת גן. "רק ההנחה בארנונה לכל החיים יכולה להצטבר לחיסכון של מאות אלפי שקלים. אדם שנפגע במהלך שירותו עשוי להיות זכאי להכרה מטעם משרד הביטחון, הכולל סיוע והטבות שונות ומגוונות".

"הטבות בשווי מיליוני שקלים"

צפורי מסביר כי "גם במקרה שהנפגע היה בחופשה מהשירות, וגם אם הפציעה כבר התרחשה לפני כמה וכמה שנים, ניתן להתגבר על בעיית ההתיישנות. המשמעות היא שבכל עת אפשר להגיש תביעה ואם התביעה תמצא מוצדקת, לקבל פיצויים והטבות שיכולים להגיע גם לשווי של מיליוני שקלים. גם במקרים של פגיעות קלות יחסית, ניתן לקבל תגמול והטבות נוספות".

על איזה פגיעות למשל מדובר?

"יש סוגים רבים של פציעות, פגיעות ומחלות שיכולים לזכות בפיצויים, הטבות והנחות, וזה נכון לכל כוחות הביטחון, ובהם הצבא, המשטרה, השב"ס ועוד. מדובר כמובן בפגיעות פיזיות כמו איבוד או פגיעה באיברים, צלקות שנותרו כתוצאה מחבלות, נזקים גופניים שונים ובעיות שהתפתחו בעקבות השירות הצבאי, כמו מחלת עור, כאבי פרקים ונזק לשמיעה", מסביר צפורי ומוסיף כי "גם מחלות נפשיות ופוסט טראומה שהתפתחו עקב השירות נכללות במסגרת זו ואנו מטפלים גם במי שנגרם להם נזק ונכות בגלל טיפול שגוי, או רשלני, במסגרת המערכת הצבאית".

כדי לבדוק אם מגיע לכם פיצוי ממשרד הביטחון, בחרו את גילכם:

ניסיון משפחתי מצטבר של 40 שנה

לעו"ד צפורי תואר ראשון במשפטים ופסיכולוגיה, והוא בוגר האוניברסיטה העברית בירושלים בהצטיינות. הוא מהווה דור שני למשרד שלמה (שלומי) צפורי, הוותיק והמנוסה בישראל בתחום צבא וביטחון שעוסק זה 40 שנה בתחום ונחשב לאוטוריטה מוכרת בתחום ייצוג אנשי כוחות הביטחון.

במהלך השנים ייצג המשרד אלפים מאנשי כוחות הביטחון בכל הערכאות המשפטיות, כולל תביעות נכות של חיילים, אנשי משטרה ושב"ס שחלו או נחבלו תוך שירותם, וכן ייצוג של משפחות שכולות שתבעו תגמולים ושיקום לפי חוק משפחות חיילים שנספו במערכה. "הניסיון המצטבר שרכשנו, לצד ההיכרות המעמיקה עם כל הגורמים הרלוונטיים באגף השיקום של משרד הביטחון, אפשרו לנו להגיע לשיעור הצלחה יוצא דופן בטיפול בתביעות", מסביר עו"ד צפורי.

"הנפגעים מרגישים שננטשו על ידי המערכת"

"מליווי של מקרים רבים, למדנו כי תהליך ניהול התיק מול אגף השיקום, שהוא גוף גדול ומורכב, עלול להיות מתיש ומתסכל. זה קשה במיוחד כשמדובר באדם שסובל ממגבלות כתוצאה מהפגיעה שנגרמה בגלל השירות, ולפתע הוא נדרש להתמודד מול המערכת הגדולה של משרד הביטחון, ואין לו את  הכוחות, הידע והניסיון הנדרשים כדי לנהל את התהליכים משפטיים בעצמו. ליווי משפטי לאורך התהליך יעזור לנפגע למקסם את זכויותיו , ולהקטין את הסיכון לדחיית התביעה מטעם משרד הביטחון", מסביר צפורי.

"לצערי, למדתי שרבים מהנפגעים הפונים למשרד הביטחון לקבל הכרה, נתקלים בניכור וחשדנות וחוסר אמון מצד המערכת. השליחות שלי היא לעמוד במקומם מול הגופים הגדולים. עם הידע והניסיון הרב שיש לנו, אנחנו יכולים להעניק לנפגעים שירות מקצועי ברמה גבוה ביותר עם רגישות ויחס האישי המגיע להם ולהילחם עבורם על מנת שיקבלו את מה שמגיע להם. המקצועיות, השקיפות, ההגינות ותחושת השליחות הן אלו שמניעות אותי וחשוב לי תמיד לתת ללקוח תמונת מצב אמיתית, בלי ליצור אצלו אשליות", הוא מסכם.

כדי לבדוק אם מגיע לכם פיצוי ממשרד הביטחון, בחרו את גילכם:

מי שקרא את הכתבה הזאת קרא גם:

הישארו מעודכנים

מעת לעת אנו שולחים עדכונים חשובים או כתבות מעניינות בתחום המשפט. אתם מוזמנים להצטרף לרשימת התפוצה שלנו